četvrtak, 17. listopada 2024.

thumbnail

NEZABORAVNA SARADNJA SA PROFESOROM HORSTOM LANGE-BERTALOTOM

U modernom svijetu nauke, gdje su inovacije i otkrića temelj svakog istraživačkog puta, iskustva koja oblikuju našu karijeru često dolaze iz neočekivanih susreta i saradnje. Tokom mog akademskog putovanja kao student na drugom ciklusu studija na Odsjeku za biologiju (Smjer ekologija), imao sam čast i privilegiju upoznati profesora Dr. Horsta Lange-Bertalota, istaknutog stručnjaka u oblasti algologije, čija je strast prema dijatomejama ostavila neizbrisiv trag na moj istraživački rad.


Slika 1. Prof. Dr. Horst Lange-Bertalot

Tema mog magistarskog rada bila je istraživanje bioindikatorskih vrijednosti flore algi u antropogeno nastalim jezerima na području Zeničko-dobojskog kantona. Ovaj izazov me uveo u fascinantni svijet algi, gdje sam strpljivo prikupljao uzorke iz kopovskih jezera, analizirajući svaki detalj kroz svjetlosni mikroskop u svojoj laboratoriji.

U tom periodu, upoznao sam se s profesorom Lange-Bertalotom putem e-maila. Njegov ugled u svijetu algologije bio je fascinantan; njegova ekspertiza i strast za dijatomejama otvorili su vrata mnogim mogućnostima za mlade istraživače poput mene. Kada sam saznao da je profesor Lange-Bertalot u to vrijeme imao skoro 80 godina, bio sam impresioniran njegovom energijom i predanošću.

Dugo sam oklijevao da mu pošaljem uzorke, misleći da možda neće biti ništa od toga. Međutim, kada sam se konačno odlučio, profesor je bio otvoren za saradnju i zatražio je da mu pošaljem uzorke algi fitobentosa. Ova prilika omogućila mi je da učim od jednog od najvećih stručnjaka u polju algologije. On je, zajedno sa svojim prijateljem Manfredom Ruppelom, ličnim laboratorijskim saradnikom koji je radio u laboratoriji za elektronsku mikroskopiju u Botaničkom institutu u Frankfurtu, uslikao dijatomeje i poslao mi te fotografije putem e-maila. Slike su bile impresivne, a svaki detalj dijatomeja bio je jasno prikazan, omogućavajući mi da uočim karakteristike koje su ranije bile neprimjetne.

Kao dodatak toj suradnji, poslao sam profesoru nekoliko slika vrsta iz roda *Cymbella*, koje su, pod utjecajem onečišćene vode teškim metalima, promijenile oblik frustule. Iako nisam tražio, profesor je identifikovao te vrste i rado je komentirao moje pronalaske. Njegova pohvala za temu mog magistarskog rada bila je izuzetno motivirajuća. Kasnije sam te nalaze objavio u okviru jedne konferencije, predstavljajući nove vrste za floru algi Bosne i Hercegovine.

Ovaj mali gest saradnje sa svjetski priznatim stručnjakom bio je neprocjenjiv i značio je mnogo za moj razvoj kao istraživača. Dok sam sarađivao sa njim, često sam se sjećao drugih mentora koje sam imao. Dok su neki od njih bili više usmjereni na stroge akademske norme, profesor Lange-Bertalot je unio dodatnu dozu strasti i otvorenosti u našu komunikaciju.

Njegova sposobnost da komunicira složene koncepte na jednostavan način, zajedno s njegovim entuzijazmom, učinila je našu interakciju posebno dragocijenom. Njegovi savjeti o pravilnom uzorkovanju i metodičnom pristupu analizi bili su od neprocjenjive važnosti, a ti savjeti su oblikovali moje istraživačke metode u budućim projektima.

Nažalost, naša saradnja nije se dalje nastavila, ali sam znao da je ovaj trenutak bio dovoljno snažan da potakne moju strast prema dijatomejama. Bez mentora poput njega, mnogi od nas ne bi imali priliku ostvariti svoje snove i doprinijeti naučnom polju. Njegova podrška ostaje sjećanje koje ću nositi sa sobom kroz svoju karijeru, inspirirajući me da postanem mentor budućim generacijama istraživača. Osjećam obavezu da prenesem ono što sam naučio, kao i da potičem mlade istraživače da istražuju nepoznato, baš kao što je on učinio sa mnom.

Ovo iskustvo me naučilo koliko su važni mentori u naučnom svijetu. Upoznavanje s profesorom Dr. Lange-Bertalotom bilo je emotivno putovanje koje mi je otvorilo oči za svijet istraživanja i suradnje. Njegova svesrdna pomoć, čak i u njegovim zlatnim godinama, podsjetila me je na važnost dijeljenja znanja i iskustava među generacijama istraživača.

Ova priča ostaje sa mnom kao svetionik inspiracije na mom putu ka znanju i otkrićima. Njegova strast i želja da pomogne svima koji su mu se obratili za pomoć oslikavaju pravu suštinu mentorstva, ostavljajući trajni uticaj na moju budućnost kao istraživača.

                                                             

                                          Slika 2. Abstrakt o novim vrstama dijatomeja za BiH


Autor: Prof. Dr. Ermin Mašić

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments